NASZA KADRA

Renata Szałkiewicz

dyrektor przedszkola ds. pedagogicznych, nauczyciel dyplomowany

Osoba pełna ciepła, energii i pomysłów. Kochająca dzieci i swoją pracę. Dzięki jej kwalifikacjom i doświadczeniu „Wilanowskie Przedszkole” jest placówką spełniającą najwyższe standardy nauczania, w której dzieci bawią się, rozwijają, tworzą – „Sięgają gwiazd”.

Ukończyła:

  • Studium Nauczycielskie Nr 1 w Warszawie -kierunek – wychowanie przedszkolne,
  •  Uniwersytet Warszawski, studia wyższe magisterskie, kierunek – pedagogika ogólna, specjalizacja – animacja społeczno-kulturalna
  • Studia Podyplomowe IBE w zakresie terapii pedagogicznej
  •  Kurs Kwalifikacyjny dla Oświatowej Kadry Kierowniczej w zakresie organizacji i zarządzania oświatą Centrum Doskonalenia Nauczycieli „Perfect”

Kursy i szkolenia:

  • Mobilna Rekreacja Muzyczna (uprawnienia do prowadzenia zajęć z dziećmi i szkoleń dla nauczycieli)
  • Kurs kierowników placówek wypoczynku
  • Warsztaty – papieroplastyka w kształceniu zintegrowanym
  • Uprawnienia do prowadzenia reedukacji z j. polskiego i matematyki, na wszystkich poziomach edukacyjnych
  • Uprawnienia do pracy metodą 18 Struktur Wyrazowych
  • Kurs i warsztaty programu Przedszkolaki Krok II
  • Kurs – Praca z Dzieckiem z Zespołem Nadpobudliwości Psychoruchowej
  • Kurs – Budowanie poczucia własnej wartości, jako metoda pracy z dzieckiem
  • Warsztaty metody Marshalla B. Rosenberga „Porozumienie bez przemocy”
  • Szkolenie z zakresu pracy z dziećmi słabo widzącymi oraz tyfloinformatyki.

Doświadczenie zawodowe:

  • 14 lat pracy jako nauczyciel w przedszkolu
  • 7 lat pracy w zespole szkół integracyjnych jako pedagog wspierający, nauczyciel nauczania zintegrowanego, pedagog szkolny, pedagog terapeuta
  • 15 lat pracy jako kierownik kolonii organizowanych przez Biuro Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej „BeTeDiM”

Ewelina Ciemior

nauczyciel – wychowawca

Jako nauczyciel pracuje już od ponad 13 lat, w tym 6 lat jako nauczyciel wychowania przedszkolnego w Troisdorf w Niemczech. Wykonywana przez nią praca ma bardzo specyficzny charakter. Wierdzi,że : “Jako nauczyciele pełnimy kilka istotnych funkcji w życiu młodego człowieka: dydaktyczną, opiekuńczo- wychowawczą, funkcję wzorca osobowego oraz wiele funkcji środowiskowych. Powierzone nam dzieci wymagają troski i cierpliwości.To niełatwe zadanie. Jednakże każdy dzień pracy z najmłodszymi jest dla mnie pięknym wyzwaniem, do którego podchodzę nie tylko z otwartą głową, ale przede wszystkim z otwartym sercem. Realizacja ww funkcji jest dla nas, nauczycielek,
często trudna i wymaga osobistego zaangażowania, co z kolei uczy nas nie tylko pokory lecz głównie uczy nas , jak żyć dla innych, stając się wzorem.” Dlatego właśnie, praca jest dla niej misją, którą pełni najlepiej jak potrafi. Pomagają jej w tym córki Amelia i Milena, pokazując jak szczera rozmowa, dotyk, przytulenie, czy nawet milczenie w objęciach na nowo budują wieże, które tak często burzą się w ciągu dnia…wznoszenie ich jest tak piękne, jak piękne, ciepłe, dobre i niczym niezmącone jest serce dziecka…nie zamieniłaby tej Misji, na żadną inną.

Dominika Kuchowicz

nauczyciel wychowawca

Jest pogodną, uśmiechniętą, wrażliwą i energiczną osobą. Nauczycielem o wysokiej kulturze moralno-społecznej, dzięki czemu stanowi dobry wzorzec dla młodego pokolenia. Osoba cierpliwa, rozsądna i opanowana. Uważa, że trzeba działać na serce przez miłość, na rozum przez przekonanie, uspokajać swoim spokojem.
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne prowadzi z dużym entuzjazmem, zaciekawieniem.
Prowadzi także, zajęcia matematyczno-sportowe, kierując się ideą pani Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, że najlepszym sposobem poznawania matematyki są osobiste doświadczenia dziecka.

Ukończyła:

  • Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie – kierunek: pedagogika resocjalizacyjna oraz pedagogika osób niepełnosprawnych
  • Pedagogium – Wyższą Szkołę Nauk Społecznych w Warszawie – kierunek: wychowanie przedszkolne i terapia pedagogiczna

Anna Kwiatkowska

nauczycielka języka angielskiego

Nie wyobraża sobie pracy bez kontaktu z dziećmi. Uwielbia ich spontaniczność, chęć do zabaw, ciekawość świata. Cechy te są niezwykle przydatne w procesie nauczania języka angielskiego. Celem jej pracy jest wprowadzenie dzieci w pasjonujący świat języka angielskiego w taki sposób, aby od najmłodszych lat stał się on częścią ich codziennego życia. Podczas zajęć zwraca uwagę na różnorodność ćwiczeń, co zwiększa aktywność małych uczniów oraz ich motywację do nauki języka. Wie też, jak ważnym elementem w procesie nauczania jest zabawa, dlatego ten naturalny rodzaj aktywności jest nieodłącznym elementem zajęć.

Wykształcenie

Ukończyła filologię angielską ze specjalizacją nauczycielską na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako nauczyciel języka angielskiego w olsztyńskich placówkach prywatnych (szkoła podstawowa, gimnazjum, przedszkole) oraz w przedszkolu językowym w Warszawie.

Anita Kurowska

psycholog terapeuta

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie ze specjalnością zdrowia i niepełnosprawności. Doświadczenie zawodowe rozpoczęła w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym dla dzieci z Autyzmem. Jest osobą energiczną, zawsze uśmiechniętą, ciepłą i szczerą. Praca z dziećmi daje jej ogromną radość oraz satysfakcję stając się nie tylko zawodem, ale także wielką pasją. Łatwo nawiązuje kontakt z dziećmi dzięki indywidualnemu podejściu do każdego z nich. Specjalizuje się w terapii całościowych zaburzeń rozwoju w tym autyzmu i zespołu Aspergera.

Katarzyna Troszyn

nauczyciel wspomagający, kinezjolog-terapeuta

Praca z dziećmi to nie tylko jej zawód, ale też jej pasja, która daje jej ogromną satysfakcję i przynosi dużo radości. Twierdzi, że :” Dzieci to wspaniałe istotki, wiele uczą się od nas, ale my również możemy się wiele nauczyć od nich.” Przychodząc do pracy każdego dnia czuje się spełniona mogąc uczestniczyć w rozwoju przedszkolaków, patrzeć na ich uśmiechy oraz na postępy, które robią. Jest z nich bardzo dumna. Każde dziecko traktuje indywidualnie i z szacunkiem. Uważa, że dzieci trzeba kochać i akceptować takimi, jakimi są, dać im dobry przykład.
Aby móc jak najlepiej wykonywać swoją pracę stara się wciąż podnosić swoje kwalifikacje. Posiada ponad 15- letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i nie wyobraża sobie pracy bez nich.

Katarzyna Posman

logopeda, nauczyciel mianowany

W Wilanowskim Przedszkolu prowadzi zajęcia logopedyczne, zarówno grupowe, jak i indywidualne. Osoba bardzo ciepła z dużym doświadczeniem pedagogicznym, jako nauczyciel, terapeuta oraz logopeda. Mama dwójki dzieci, fanka literatury, szczególnie dziecięcej, entuzjastka dogoterapii.

Wykształcenie

  • Studia magisterskie Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie – pedagogika specjalna/pedagogika terapeutyczna,
  • Studia podyplomowe Uniwersytet Warszawski – logopeda dyplomowany.

Ewa Rybarczyk

nauczyciel rytmiki, muzyk instrumentalista – altowiolista, magister sztuki, muzykoterapeuta, nauczyciel mianowany

Prowadzi zajęcia z dziećmi w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Warszawie. Jest specjalistą w pracy z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej, muzykoterapeutą w Przedszkolu Specjalnym nr 249 w Warszawie, wykładowcą Wydziału Muzykoterapii Akademii Muzycznej im. G. K. Bacewiczów w Łodzi.

Wykształcenie

  • wyższe z przygotowaniem pedagogicznym; Akademia Muzyczna im. F. Chopina w Warszawie, Wydział Instrumentalny, sekcja altówki
  • Studia Podyplomowe w zakresie muzykoterapii. Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu
  • Kurs przygotowania pedagogicznego – Akademia Muzyczna im. F. chopina w Warszawie
  •  Kurs przygotowania z zakresu oligofrenopedagogiki – Ośrodek Szkoleń dla Nauczycieli „MEJ”- Szkolenie z „Profilaktyki i terapii muzycznej w pracy z dziećmi i młodzieżą” – Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”   Zakład Psychologii Klinicznej Warszawa

Katarzyna Żurawska

nauczycielka tańca

Taniec to całe jej życie. Tańczyła już w przedszkolu, w szkole podstawowe,j w liceum i na studiach. Ma 33 lata i nadal tańczy, dlatego też postanowiła uczyć. Zaczęła prowadzić zajęcia dla dorosłych. 12 lat temu zaproponowano jej pracę w przedszkolu. Na początku się bała, ale to był strzał w dziesiątkę. Przy dzieciach sama staje się dzieckiem, tańczy z nim,i bawi się. Sprawia jej to ogromną przyjemność i satysfakcję. Wie, że nie każdy z jej podopiecznych zostanie tancerzem, ale najważniejsze jest dla niej to, żeby miały miłe wspomnienia i jak najwięcej zapamiętały ze wspólnych lekcji. Może któreś z nich pokocha taniec tak jak ona.

Swoją przygodę z tańcem zaczęła, kiedy miała 4 latka i bardzo dobrze pamięta, jak prosiła mamę, żeby zapisała ją na zajęcia taneczne. Miała dużo szczęścia, że mama spełniła jej prośbę i przez następne lata życia woziła ją na każdy trening, czekała na nią, zawsze wspierała, nawet gdy ogarniały ją wątpliwości, czy da radę.  Poświęcenie mamy sprawiło, że została jedną z czołowych tancerek Polski w tańcu towarzyskim. W samych Mistrzostwach Polski startowała przynajmniej 16 razy i zawsze plasowała się w pierwszej dwunastce, a w 2010 zajęła trzecie miejsce na Mistrzostwach Polski par zawodowych  w tańcu towarzyskim w stylu latynoamerykańskim.  Miała szczęście, że w tamtych trudnych czasach udało jej się  robić coś, co nie było tak łatwo dostępne jak teraz i było wyjątkowe wśród jej rówieśników.

Monika Michalik

Założycielka i właścicielka „WILANOWSKIEGO PRZEDSZKOLA”

Absolwentka SGH, mama dwójki nastoletnich dzieci. Patrząc na swoją przyjaciółkę Renatę zawsze podziwiała jej pasję, zaangażowanie i profesjonalizm, jakim wykazywała się w pracy z dziećmi. Dlatego pomysł założenia przedszkola okazał się spełnieniem marzeń o pracy, do której przychodzi się z ogromną przyjemnością i która daje tak wiele satysfakcji.